Opći uvjeti i pravne informacije
- Početna stranica
- Opći uvjeti i pravne informacije
Politike privatnosti
Informacije o obradi osobnih podataka
Informacije navedene u ovom dokumentu imaju za cilj pružiti Vam pregled na koji način obrađujemo osobne podatke i upoznati Vas s Vašim pravima u vezi s obradom osobnih podataka. Informacije se odnose na klijente i potencijalne klijente čije osobne podatke EAM prikuplja.
I. TKO JE VODITELJ OBRADE OSOBNIH PODATAKA?
EAM: EASY ASSET MANAGEMENT d.o.o. sa sjedištem na adresi Vjekoslava Spinčića 3/2, Opatija, Republika Hrvatska, OIB: 69737008965, e-mail: info@kredis.hr (dalje u tekstu: EAM).
II. ŠTO SU OSOBNI PODACI I NA KOJI NAČIN EAM PRIKUPLJA OSOBNE PODATKE?
Osobni podatak je svaki podatak ili njihova kombinacija koji se odnosi na pojedinca čiji je identitet utvrđen ili se može utvrditi (dalje u tekstu: ispitanik), kao što su primjerice ime, prezime, osobni identifikacijski broj, podaci o adresi, fotografija, podaci o primanjima.
EAM prikuplja podatke:
(a) ponajprije izravno od ispitanika u bilo kakvoj komunikaciji s EAM-om (usmeno ili pisano). Najčešći primjer za takav način prikupljanja podataka jest podnošenje zahtjeva za ugovaranje usluge zajma, pri čemu podatke prikupljamo kroz propisani zahtjev i obrazac (KYC upitnik).
Podatke prikupljamo i tijekom bile kakve komunikacije s ispitanikom u poslovnicama, putem internetske stranice, te pri rješavanju prigovora itd.;
(b) koji nastanu obradom bilo kojeg podatka tijekom pružanja usluge, kao i usluge ugovaranja proizvoda i usluga ugovornih partnera EAM-a,
(c) od trećih osoba na temelju zakonske obveze ili po drugoj pravnoj osnovi, kao i iz javno dostupnih izvora, a sve u skladu s važećim propisima i uzimajući u obzir iznimke. Ako su osobni podaci prikupljeni od trećih osoba, ispitanik ima pravo biti informiran od strane EAM-a sukladno članku 14. Uredbe (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (dalje u tekstu: Opća uredba o zaštiti podataka);
Prilikom prikupljanja osobnih podataka EAM se vodi načelom prikupljanja minimalno potrebnog broja osobnih podataka za pojedinu svrhu. Preduvjet za svako prikupljanje osobnih podataka ispitanika jest postojanje odgovarajuće pravne osnove.
III. KOJE PODATKE EAM PRIKUPLJA?
Identifikacijski podaci
To su podaci s važeće identifikacijske isprave i podaci koje je EAM obvezan prikupiti u skladu s propisima (Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma) i to: ime i prezime, adresa prebivališta i/ili boravišta, osobni identifikacijski broj (OIB), spol, datum, mjesto i država rođenja, državljanstvo/državljanstva, naziv i broj identifikacijske isprave uz naziv i državu izdavatelja te važenje, kao i važenje dozvole boravka.
Poslovno uvjetovani podaci
To su oni podaci koji su potrebni za sklapanje i/ili izvršavanje ugovora, koji se odnose na podatke o imovinskom stanju, članovima kućanstva, primanjima i zaposlenju.
Poslovno uvjetovan podatak može biti i kontakt podatak ako je potreban za realizaciju usluge.
Kontakt podaci
Kontakt podaci su dobrovoljno dani podaci te služe kako bi vas EAM na najbrži i najjednostavniji način obavijestio o činjenicama i događajima značajnim za uslugu za koju ste iskazali interes ili koju koristite te dostavila informacije/dokumentaciju na vaš zahtjev ili upit, osim ako izrijekom niste ugovorili drukčije.
To su adresa različita od adrese prebivališta i boravišta, broj telefona, mobitela, telefaksa, adresa elektroničke pošte.
IV. NA KOJI NAČIN I U KOJE SVRHE EAM OBRAĐUJE PRIKUPLJENE OSOBNE PODATKE?
Kako bi EAM bio u mogućnosti pružiti uslugu ispitaniku, EAM obrađuje osobne podatke u skladu s odredbama Opće uredbe o zaštiti podataka, kao i Zakona o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka.
Osobni podaci ispitanika obrađuju se kada je zadovoljen neki od u nastavku navedenih uvjeta zakonitosti obrade:
a.) Obrada je nužna za ispunjenje zakonskih obveza EAM-a ili druge svrhe određene zakonom (npr. Zakon o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma) kao i postupanje u skladu s pojedinačnim aktima donesenim od strane relevantnih institucija Republike Hrvatske ili drugih tijela po čijem je nalogu na temelju zakonskih ili drugih propisa EAM obvezan postupiti. Obrada takvih osobnih podataka zakonska je obveza te EAM može odbiti stupiti u ugovorni odnos ili pružiti ugovorenu uslugu, odnosno raskinuti postojeći poslovni odnos u slučaju da ispitanik ne dostavi zakonom propisane podatke.
b.) Obrada je nužna za izvršavanje ugovora u kojem je ispitanik stranka ili kako bi se poduzele radnje na zahtjev ispitanika prije sklapanja ugovora. Davanje osobnih podataka u navedenu svrhu obvezno je. Ako ispitanik odbije dati neki od podataka koji su nužni u svrhu sklapanja i izvršenja ugovora u kojem je ispitanik stranka, moguće je da EAM neće moći pružiti uslugu te stoga može odbiti zasnovati ugovorni odnos.
c. ) Obrada je nužna za ispunjenje legitimnog interesa EAM-a ili trećih strana
Pod legitimnim interesom podrazumijevaju se primjerice obrade u svrhu:
obradu osobnih podataka unutar EAM-a za unutarnje administrativne potrebe te zaštitu računalnih i elektroničkih komunikacijskih sustava.
Kada obrađuje osobne podatke ispitanika na temelju legitimnog interesa, EAM uvijek vodi računa o interesima i temeljnim pravima i slobodama ispitanika te osobito vodi računa o tome da njegovi interesi nisu jači od interesa EAM-a na kojima temelji obradu osobnih podataka.
d.) Ispitanik je dao privolu za obradu svojih osobnih podataka u jednu ili više posebnih svrha
EAM će zatražiti privolu u sljedeće svrhe:
informiranje o ponudama EAM-a u okviru čega EAM ispitaniku može dostavljati ponude i pogodnosti povezane s novim ili već ugovorenim uslugama EAM-a te u svrhu izravnog marketinga radi razvoja poslovnog odnosa s EAM-em, u okviru kojeg EAM ispitaniku može dostavljati individualizirane ponude za sklapanje novih ugovora o korištenju uslugama EAM-a.
sudjelovanja u istraživanju tržišta, uslijed čega EAM može pozvati ispitanika da u povremenim istraživanjima iskaže svoje mišljenje o EAM-u, proizvodima i uslugama EAM-a
Privole su dobrovoljne i ispitanik može u svakom trenutku povući prethodno dane privole te se ima pravo usprotiviti obradi osobnih podataka u svrhe marketinga, i istraživanja tržišta. U tom slučaju osobni podaci koji se na njega odnose neće se obrađivati u tu svrhu, što ne utječe na zakonitost obrade osobnih podataka na temelju privole prije njezina povlačenja. EAM neće odbiti sklapanje ili izvršenje ugovora ako ispitanik uskrati ili povuče privolu. Sve prethodno navedene privole mogu se opozvati u bilo kojoj poslovnici EAM-a, slanjem Zahtjeva na adresu elektroničke pošte info@kredis.hr ili na adresu Vjekoslava Spinčića 3/2 Opatija.
V. PROVODI LI EAM AUTOMATIZIRANO DONOŠENJE ODLUKA I PROFILIRANJE?
EAM u odnosu na poslovni odnos s ispitanikom ne provodi automatizirano pojedinačno donošenje odluka koje bi proizvelo pravne učinke s negativnim posljedicama za ispitanika prema članku 22. Opće uredbe o zaštiti podataka
VI. KOLIKO DUGO EAM ČUVA OSOBNE PODATKE?
EAM osobne podatke pohranjuje sve dok je to potrebno za izvršenje ugovornih i zakonskih obveza. Posebnim internim aktom utvrđeni su rokovi čuvanja dokumentacije i podataka koje EAM obrađuju u svojem poslovanju.
EAM čuva osobne podatke onoliko dugo koliko je određeno pojedinim propisom koji je EAM obvezan primijeniti u svojem poslovanju (npr. Zakonom o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma), odnosno ne dulje nego što je nužno za postizanje svrhe radi koje se podaci obrađuju. U situacijama kada nije propisan rok čuvanja za pojedinu obradu podataka,
EAM kao voditelj obrade definira rok čuvanja i podaci se uvijek čuvaju onoliko dugo koliko je minimalno potrebno u svrhe zbog kojih se obrađuju.
VII. USTUPAJU LI SE OSOBNI PODACI TREĆIM OSOBAMA?
EAM dostavlja podatke trećim osobama na temelju:
a) privole ispitanika ili
b) izvršenja ugovora u kojem je ispitanik stranka ili
c) odredbi zakona i podzakonskih akata.
Osobni podaci bit će dostavljeni određenim trećim osobama za koje je EAM u pravnoj obvezi dostave podataka, kao što je npr. Ured za sprječavanje pranja novca. Osobni podaci ispitanika mogu biti dostavljeni i osobama s kojima EAM ima ugovorni odnos i/ili im je EAM povjerio obradu podataka svojih ispitanika (izvršitelji obrade sukladno članku 28. Opće uredbe o zaštiti podataka) u svrhu pružanja određenih usluga.
To se, primjerice, odnosi na pružatelje poštanskih usluga, usluga obrade dokumenata, logistike, pružatelje informatičkih i telekomunikacijskih usluga, savjetodavnih i konzultantskih usluga, usluga prodaje i marketinga, odvjetničkih usluga.
Napominjemo da su sve osobe koje zbog prirode posla koji obavljaju s EAM-OM ili za EAM imaju pristup osobnim podacima obvezne čuvati te podatke kao tajnu sukladno propisima koji reguliraju tajnost podataka.
Pojedinosti povezane sa svrhom obrade osobnih podataka, primateljima ili kategorijama primatelja, zakonskom osnovom za obradu osobnih podataka te davanjem osobnih podataka na uporabu drugim primateljima pobliže su opisane u pojedinačnim dokumentima kao što su npr. obrasci upitnika na temelju kojih EAM prikuplja pojedine podatke te zahtjevi i ugovori za korištenje pojedinim uslugama ili proizvodima.
Prijenos osobnih podataka trećoj zemlji izvan Europskog gospodarskog prostora ili međunarodnoj organizaciji može se dogoditi kad Europska komisija odluči da treća zemlja, područje rada ili jedan ili više određenih sektora unutar te treće zemlje ili međunarodna organizacija o kojoj je riječ osigurava primjerenu razinu zaštite osobnih podataka ispitanika.
VIII. KOJA SU PRAVA ISPITANIKA?
Svaki ispitanik čije osobne podatke EAM obrađuje kao voditelj obrade ima sljedeća prava:
(1) Pravo na pristup podacima (sukladno odredbi članka 15. Opće uredbe o zaštiti podataka) - omogućuje ispitaniku da sazna obrađuju li se njegovi osobni podaci, odnosno ima pravo zaprimiti potvrdu od EAM-a o tome obrađuju li se njegovi podaci, o svrsi obrade, kategorijama
osobnih podataka, primateljima ili kategorijama primatelja, o predviđenom razdoblju u kojemu će podaci biti pohranjeni i sl.
(2) Pravo na ispravak podataka (sukladno odredbi članka 16. Opće uredbe o zaštiti podataka) - omogućuje ispitaniku da zatražiti ispravak netočnih ili nepotpunih osobnih podataka koji se odnose na njega.
(3) Pravo na brisanje (sukladno odredbi članka 17. Opće uredbe o zaštiti podataka) – omogućuje ispitaniku da zatraži brisanje osobnih podataka, pri čemu EAM ne smije izbrisati ispitanikove osobne podatke ako je obrada nužna (npr. udovoljenje propisanoj obvezi čuvanja podataka ili u slučaju postavljanja, ostvarivanja ili obrane pravnih zahtjeva).
(4) Pravo na ograničenje obrade (sukladno odredbi članka 18. Opće uredbe o zaštiti podataka) – omogućuje ispitaniku da zatraži ograničenje obrade osobnih podataka u slučaju da osporava točnost osobnih podataka, kada smatra da je obrada nezakonita te se protivi brisanju osobnih podataka i umjesto toga traži ograničenje njihove uporabe i u slučaju kada je ispitanik podnio prigovor na obradu i očekuje potvrdu nadilaze li legitimni interesi voditelja obrade interese ispitanika.
(5) Pravo na prenosivost podataka (sukladno odredbi članka 20. Opće uredbe o zaštiti podataka) – omogućuje ispitaniku prijenos podataka drugom voditelju obrade. Potrebno je uzeti u obzir da se pravo prijenosa odnosi isključivo na osobne podatke ispitanika koje je sam pružio EAM-u.
(6) Pravo na prigovor (sukladno odredbi članka 21. Opće uredbe o zaštiti podataka) – omogućuje ispitaniku da podnese prigovor na obradu osobnih podataka ako se obrada obavlja u javnom interesu ili je nužna u svrhu legitimnog interesa EAM-a ili ako se podaci ispitanika obrađuju u svrhu izravnog marketinga. EAM će se suzdržati od daljnje obrade osobnih podataka ispitanika, osim ako ne dokaže da postoje uvjerljivi legitimni razlozi za obradu (osnove koje nadilaze interese, prava i slobode ispitanika) ili je obrada potrebna za postavljanje, izvršavanje ili obranu pravnih zahtjeva.
(7) Pravo na pritužbu nadzornom tijelu (sukladno odredbi članka 77. Opće uredbe o zaštiti podataka) – odnosno Agenciji za zaštitu osobnih podataka.
IX. KAKO ISPITANIK MOŽE OSTVARITI PRAVA?
U slučaju da se Ispitanik odluči koristiti jednim ili više od svojih navedenih prava, EAM ima pravo provjeriti identitet Ispitanika, sve u svrhu zaštite osobnih podataka.
Vaša prava možete ostvariti na način da svoj zahtjev pošaljete na adresu elektroničke pošte
info@kredis.hr te kao Naslov poruke navedete „Zahtjev ispitanika“ ili na adresu Vjekoslava
Spinčića 3/2 Opatija. Po primitku poruke, poslat ćemo Vam potvrdu urednog primitka Vašeg zahtjeva.
Vaša prava ostvarujete besplatno. Ipak, ako učestalo (primjerice, ako je od prošlog Vašeg zahtjeva prošlo manje od 6 mjeseci) ili prekomjerno (primjerice, tražite sve Vaše osobne
podatke u pisanom obliku) tražite pristup ili prenošenje Vaših osobnih podataka, imamo Vas pravo tražiti da podmirite naše troškove prije provođenja takve radnje.
Ako imate pitanja ili primjedbe u vezi s obradom Vaših osobnih podataka, možete se obratiti na način kako je navedeno u ovom Dokumentu.
Opći uvjeti poslovanja
OPĆI UVJETI POSLOVANJA S POTROŠAČIMA
OPĆE ODREDBE
Primjena
Članak 1.
1.1. Ovim Općim uvjetima poslovanja s Potrošačima (dalje u tekstu: Opći uvjeti) EASY ASSET MANAGEMENT d. o. o. (dalje u tekstu: Vjerovnik) uređuje uvjete i odredbe Ugovora o omogućavanju plaćanja kupljenog investicijskog zlata u obrocima regulira odnose između Vjerovnika i Potrošača, prava i obveze Vjerovnika, te prava i obveze Potrošača, uz primjenu načela povjerenja, poštivanja važećih zakona i propisa, načela obrade osobnih podataka i transparentnosti objavljivanja uvjeta poslovanja.
1.2. Pojedini pojmovi u smislu ovih Općih uvjeta imaju sljedeće značenje:
Vjerovnik - trgovačko društvo EASY ASSET MANAGEMENT d. o. o., OIB: 69737008965, upisano u sudski registar Trgovačkog suda u Rijeci, u registarski uložak s matičnim brojem subjekta upisa (MBS): 040433683, (dalje: Vjerovnik).
Zemljopisna adresa i kontakt EASY ASSET MANAGEMENT d.o.o., Vjekoslava Spinčića 3/2, 51410 Opatija, telefon )+385 1 5581050, e-mail: info@kredis.hr .
Potrošač – svaka punoljetna fizička osoba, rezident i/ili nerezident, a koja je sklopila Ugovor o omogućavanju plaćanja kupljenog investicijskog zlata u obrocima s Vjerovnikom ili je iskazala namjeru da to učini te koja može osigurati ispunjenje svojih obveza temeljem ovog Ugovora o kupnji investicijskog zlata u obrocima pomoću jamstva.
Rezident - fizička osoba koja ima prebivalište ili stalno boravište u Republici Hrvatskoj, bez obzira na državljanstvo.
Nerezident - fizička osoba koja u Republici Hrvatskoj nema prebivalište ni uobičajeno boravište, a u njoj ostvaruje dohodak.
Investicijsko zlato – zlato u obliku poluga ili pločica, težine koje su prihvaćene na tržištu plemenitih metala, čistoće jednake ili veće od 995 tisućinki, bez obzira je li predstavljeno vrijednosnim papirima ili nije.
Ugovorna kamata - fiksna godišnja kamatna stopa koja iznosi 5,00 % godišnje
Jamstvo – jamstvo koje Potrošač daje Vjerovniku za ispunjenje obveza iz Ugovora u obliku bjanko zadužnice ili zadužnice, koja mora biti potvrđena kod javnog bilježnika.
Zahtjev- Zahtjev za sklapanja Ugovora o omogućavanju plaćanja kupljenog investicijskog zlata u obrocima
Ugovor o kupoprodaji investicijskog zlata - ugovor koji je zaključen od strane Vjerovnika kao Prodavatelja investicijskog zlata i Potrošača kao kupca investicijskog zlata
Poslovnica- Poslovnice koje za pružanje svojih usluga koristi EASY ASSET MANAGEMENT d.o.o.
Članak 2.
Ovi Opći uvjeti poslovanja sastavni su dio svakog pojedinačnog ugovora između Potrošača i Vjerovnika, osim ako su izričito isključili njihovu primjenu. Sklapanjem Ugovora, Potrošač izjavljuje da je pročitao ove Opće uvjete poslovanja, da pristaje na njihovu primjenu i da prihvaća sva prava i obveze koje iz istih proizlaze. Vjerovnik je obvezan svakog Potrošača upoznati sa sadržajem ovih OUP-a.
Postupak sklapanja Ugovora o omogućavanju plaćanja kupljenog investicijskog zlata u obrocima
Članak 3.
Da bi se Ugovor sklopio, Potrošač i Vjerovnik moraju sklopiti valjani Ugovor o kupoprodaji investicijskog zlata.
Ugovor između Potrošača i Vjerovnika bit će sklopljen u pisanom obliku. Ugovor se sklapa nakon uredno podnesenog i pozitivno ocijenjenog Zahtjeva.
Da bi se Zahtjev Potrošača smatrao uredno podnesenim potrebno je priložiti
sljedeće:
- Presliku važećeg osobnog dokumenta,
- dokumentaciju ishodovanu iz nadležnog Hrvatskog zavoda za mirovinsko
osiguranje,
- dokumentaciju ishodovanu iz nadležne Financijske agencije,
- dokumentaciju ishodovanu iz nadležne Porezne uprave,
- dokumentaciju ishodovanu iz banke Potrošača,
- dodatnu dokumentaciju po potrebi.
U sklopu postupka podnošenja Zahtjeva za sklapanje Ugovora, Vjerovnik pridržava pravo zahtijevati informacije i dokumentaciju te provjeriti iste, izravno ili putem treće strane, uključujući putem svojih pružatelja usluga. Po primitku zatraženih podataka i/ili dokumentacije od Potrošača, Vjerovnik donosi odluku o sklapanju Ugovora, sukladno vlastitoj diskrecijskoj ocjeni. O navedenoj odluci obavještava Potrošača telefonskim putem. Prilikom sklapanja Ugovora Potrošač se obvezuje Vjerovniku predati jednu potvrđenu bjanko zadužnicu ili zadužnicu, u svrhu osiguranja ispunjenja obveza iz Ugovora. Potrošač će pročitati Ugovor te će vlastoručnim potpisivanjem istog dati svoj pristanak na sadržaj Ugovora.
Svojim vlastoručnim potpisom Ugovora Potrošač potvrđuje da je dostavio istinite, točne i potpune podatke te da će obavijestiti Vjerovnika o promjeni osobnih podataka u roku od 3 dana.
Potrošač se sklapanjem Ugovora obvezuje da će ispuniti sve zahtjeve Vjerovnika u skladu s Ugovorom. Vjerovnik pridržava pravo odbiti Zahtjev za sklapanjem Ugovora Potrošaču koji nije dostavio dokumentaciju u skladu s ovim OUP, odnosno u slučaju da Vjerovnik ne uspije dobiti podatke ili izvršiti provjere koje smatra neophodnima za sklapanje Ugovora. Potrošač podnošenjem Zahtjeva pristaje da ga služba za korisnike Vjerovnika telefonski kontaktira kako bi od njega zatražila potvrdu bilo kakvih podataka ili dobila bilo kakve dodatne podatke u vezi sa Zahtjevom za sklapanje Ugovora.
Potrošač potvrđuje da nedavanje takve potvrde ili podataka može dovesti do Vjerovnikovog odbijanja Zahtjeva kao i njegovog odbijanja sklapanja Ugovora. Ugovara se da će Vjerovnik zadržati isključivo diskrecijsko pravo u vezi s odlukom hoće li ili ne odobriti Zahtjev zatražen od strane Potrošača i, sukladno tome, hoće li ili ne sklopiti Ugovor. Vjerovnik nije obvezan objaviti razloge za odbijanje.
Vjerovnik ima pravo, ali ne i obvezu, da ponudi Potrošaču iznos za kupnju investicijskog zlata koji se razlikuje od iznosa zatraženog od strane Potrošača. Takva ponuda podliježe prihvatu od strane Potrošača, koji će imati pravo odbiti predmetnu ponudu bez navođenja razloga. Ugovor će se smatrati sklopljenim u trenutku vlastoručnog potpisa od strane Potrošača i Vjerovnika.
Obročna isplata kupoprodajne cijene za kupljeno investicijsko zlato
Članak 4.
Potrošač se obvezuje isplatiti kupoprodajnu cijenu za kupljeno investicijsko zlato u iznosu određenom na dan odobrenja Zahtjeva, uvećanom za fiksnu godišnju kamatnu stopu koja iznosi 5,00 % godišnje (dekurzivni obračun), u 4 jednaka obroka, sukladno Otplatnom planu koji čini sastavni dio svakog pojedinog Ugovora. Efektivna kamatna stopa iznosi 5,19% godišnje, a izračun iste isključivo uključuje ugovornu kamatu. Ukupni iznos fiksne godišnje kamate te ukupni iznos koji potrošač plaća, izračunava se na dan odobrenja Zahtjeva. Pri izračunu EKS-a u obzir se uzimaju sljedeće pretpostavke: Ugovor će ostati na snazi tijekom razdoblja naznačenog u njemu, svaka od Ugovornih strana izvršavat će svoje obveze pravovremeno i točno, odnosno za obveze preuzete ovim Ugovorom neće se obračunati troškovi naplate, zatezne kamate i druge ugovorne kazne za neizvršavanje obveza. Na dospjele obveze iz Ugovora koje ne budu podmirene na ugovoreni dan dospijeća, Potrošač je dužan platiti zakonsku zateznu kamatu po maksimalnoj stopi utvrđenoj Zakonom o obveznim odnosima čija se visina određuje povećanjem prosječne kamatne stope na stanje kredita odobrenih na razdoblje dulje od godinu dana nefinancijskim trgovačkim društvima izračunate za referentno razdoblje koje prethodi tekućem polugodištu uvećane za tri postotna poena. Zakonska zatezna kamata obračunava se i naplaćuje za ukupan broj dana zakašnjenja – od dana dospijeća do dana ispunjenja obveze svakog pojedinog potraživanja. Stopa zakonske zatezne kamate u trenutku zaključenja Ugovora iznosi 5,50 % godišnje.
Uplate obroka izvršit će se na sljedeći bankovni račun Vjerovnika:
HR7523400091511172355 kod PRIVREDNA BANKA ZAGREB d.d. Zagreb, koji je naveden i u Otplatnom planu sadržanom u Prilogu svakog Ugovora i/ili u Poslovnicama, a o čemu će Vjerovnik izdati pisanu potvrdu. Potrošač ima pravo u bilo kojem trenutku, na temelju zahtjeva, besplatno dobiti izvješće u obliku Otplatnog plana od Vjerovnika.
Sredstva osiguranja
Članak 5.
Svi iznosi dospjeli temeljem Ugovora bit će osigurani Jamstvom. Uvjet za sklapanje Ugovora je primitak Jamstva Vjerovnika sukladno ovim OUP. U svrhu osiguranja naplate Vjerovnikovih potraživanja koja proizlaze iz Ugovora, Potrošač je Vjerovniku dužan dostaviti jednu (1) uredno ispunjenu bjanko zadužnicu ili zadužnicu, ovjerenu kod javnog bilježnika o vlastitom trošku. Navedenu Zadužnicu Vjerovnik je ovlašten aktivirati ukoliko Potrošač ne podmiri bilo koju od svojih obveza proizašlih iz ovog Ugovora.
Pravo na odustanak od Ugovora
Članak 6.
Potrošač ima pravo odustati od Ugovora u roku od 14 dana od dana zaključenja Ugovora. Potrošač nije obvezan navesti razloge za odustanak. Pravo na odustanak ostvaruje se predajom potpisane Obavijesti o odustanku putem e-maila, osobnom predajom u Poslovnici ili preporučeno poštom na adresu sjedišta Vjerovnika. Valjana Obavijest o odustanku od Ugovora mora sadržavati osobne podatke Potrošača (Ime i prezime, OIB, adresu), Izjavu kojom se iskazuje izričita namjera odustanka od Ugovora, broj Ugovora, datum i mjesto te vlastoručni potpis Potrošača.
Pisana obavijest o odustanku Potrošača smatrat će se pravovremenom ako jepredana poštanskom uredu prije isteka četrnaestog dana od zaključenja ovog Ugovora. U tom slučaju Potrošač je dužan, bez odgode i najkasnije u roku od 30 dana od dana kada je poslao pisanu obavijest o odustanku, otplatiti kupoprodajnu cijenu investicijskog zlata, uvećanu za ugovornu kamatu, za razdoblje od dana korištenja sredstava, tj. kupnje investicijskog zlata do potpune otplate. Dnevna kamatna stopa koju je u tom slučaju potrebno otplatiti iznosi 0,14 % dnevno.
Vjerovnik ima pravo raskinuti Ugovor i učiniti dospjelom cjelokupnu tražbinuprema Potrošaču te zahtijevati naplatu cjelokupnog iznosa kupoprodajne cijene, uvećanog za kamate ako: (1) Potrošač kasni 15 dana s ispunjenjem bilo koje obveze preuzete Ugovorom; (2) u slučaju smrti Potrošača, ako bi u tom slučaju Vjerovnik došao u bitno nepovoljniji položaj. U slučaju dospjelosti potraživanja, Vjerovnik ima pravo odmah zahtijevati naplatu cjelokupne dospjele tražbine zajedno s kamatama i svim ostalim troškovima te aktivirati zadužnicu/e iz Ugovora te svoje potraživanje naplatiti sukladno važećim zakonskim propisima.
Ako Potrošač odustane od Ugovora o kupoprodaji investicijskog zlata iz članka 1. ovog Ugovora prije nego što je investicijsko zlato isplaćeno ili isporučeno, ovaj Ugovor ga ne obvezuje.
Prijevremena otplata
Članak 7.
Potrošač ima u svakom trenutku pravo na prijevremenu otplatu novčane tražbine iz Ugovora, u cijelosti ili djelomično. U tom slučaju Potrošač ima pravo na smanjenje ukupnih troškova koji proizlaze iz Ugovora, a koji se sastoje od kamata koje se odnose na preostalo trajanje Ugovora. U tom slučaju Potrošač nema pravo na smanjenje iznosa glavnice, tj. kupoprodajne cijene investicijskog zlata.
Poštivanje propisa sukladno Zakonu o sprječavanju pranja novca i financiranju terorizma
Članak 8.
Vjerovnik je dužan prikupljati i obrađivati identifikacijske podatke s važeće identifikacijske isprave u skladu s odredbama Zakona o sprječavanju pranja novca i financiranju terorizma (NN 108/17, 39/19).
Sukladno zakonskim odredbama Zakona o sprečavanju pranja novca i financiranja terorizma, kao i drugih zakonskih odredbi, Vjerovnik će od Potrošača zahtijevati identifikaciju. Identifikacija se vrši na licu mjesta u Poslovnicama predočenjem službenog osobnog dokumenta s fotografijom. Vjerovnik je ovlašten u bilo kojem trenutku ograničiti ili proširiti mogućnosti, a posebno zahtjeve za identifikacijom u skladu sa zakonskim promjenama. Potrošač mora biti jasno identificiran prije zaključenja ugovora. Sukladno tome Vjerovnik ima zakonsku obvezu kontinuirano nadzirati poslovni odnos, uključujući pregled transakcija obrađenih tijekom poslovnog odnosa te redovito ažurirati relevantne dokumente, podatke ili informacije. Potrošač je dužan sudjelovati u ispunjavanju zakonskih obveza i pružiti potrebne dokumente i informacije, te pod kaznenom i materijalnom odgovornošću odgovarati za istinitost i točnost istih. U slučaju postojanja sumnje u pranje novca ili u slučaju da Potrošač odbije dostaviti potrebne dokumente, Vjerovnik je obvezan poduzeti sve potrebne korake i mjere propisane zakonskim odredbama. Vjerovnik ne snosi odgovornost za štetu koja bi mogla nastati Potrošaču slijedom navedenog.
Obrada i zaštita osobnih podataka
Članak 9.
Osobne podatke obrađujemo u skladu s odredbama Uredbe (EU) 2016/679 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 27. travnja 2016. o zaštiti pojedinaca u vezi s obradom osobnih podataka i o slobodnom kretanju takvih podataka, o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (dalje: Opća uredba o zaštiti podataka) te u vezi s nacionalnim Zakonom o provedbi Opće uredbe o zaštiti podataka. U skladu s člancima 13. i 14. Opće uredbe o zaštiti podataka pružamo Vam obavijest o tome kako obrađujemo Vaše osobne podatke, koja prava imate u vezi s obradom i zaštitom podataka i kako ta prava možete ostvarivati. Vaše osobne podatke obrađujemo i koristimo zakonito, pošteno i transparentno, štiteći pritom sigurnost Vaših osobnih podataka od neovlaštene ili i nezakonite obrade, primjenjujući najviše tehničke, sigurnosne i organizacijske mjere zaštite.
Možete se u bilo kojem trenutku obratiti Vjerovniku kao voditelju obrade radi ostvarivanja svojih prava u skladu s Općom uredbom o zaštiti podataka. Svoj zahtjev možete podnijeti pisanim putem na adresu EASY ASSET MANAGEMENT d.o.o., Vjekoslava Spinčića 3/2, 51410 Opatija ili na adresu službenika za zaštitu podataka na e-mail: info@kredis.hr .
Poštošač je suglasan da se telefonskim putem prije sklapanja Ugovora prikupljaju podaci u svrhu ispunjavanja uvjeta za sklapanje Ugovora. Vaši osobni podaci potrebni su nam radi procjene ispunjavanja uvjeta za sklapanje Ugovora. To uključuje npr. Vaše osnovne podatke (npr. ime i prezime, datum rođenja, prebivalište/boravište (mjesto, poštanski broj, ulica i kućni broj), osobni identifikacijski broj, podaci o identifikacijskoj ispravi, adresa elektroničke pošte, broj telefona, zvanje, zanimanje, podaci o banci, podaci o IBAN-u, podaci o primanjima, podaci o plaći...) Budući da prikupljamo samo one podatke koji su nam neophodni za postizanje određene svrhe, u pojedinim slučajevima je moguće ostvariti svrhu obrade i korištenjem manjeg opsega podataka nego što je prethodno opisano.
Ako nam ne pružite osobne podatke ili to ne učinite u mjeri u kojoj su nam ti podaci potrebni, možda nećemo biti u mogućnosti sklopiti Ugovor.
U posebnim slučajevima propisanim posebnim propisima, odbijanje pružanja određenih osobnih podataka može imati za posljedicu da s Vama ne smijemo sklopiti Ugovor (npr. u slučaju da nam odbijete pružiti podatke potrebne za provođenje dubinske analize kod sklapanja ugovora, sukladno Zakonu o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma).
Prije davanja informacija radi sklapanja Ugovora, Vjerovnik utvrđuje identitet Potrošača u telefonskom razgovoru koji inicira pozivom na telefonski broj mobilnog uređaja koji je Potrošač dostavio Vjerovniku kao kontakt broj u okviru online prijave na stranici Vjerovnika https://kredis.hr/ i koji je kao takav evidentiran u sustavu.
Obavijesti
Članak 10.
Sklapanjem Ugovora Potrošač pristaje da mu se sve odgovarajuće obavijesti i druga priopćenja šalju elektronički putem e-maila ili SMS-om, odnosno drugim sredstvima komunikacije koje ugovori za tu svrhu. Obavijesti dostavljene na gore navedeni način smatrat će se zaprimljenima istog datuma kad su i poslane, izuzev obavijesti poslanih zemaljskom poštom, koja će se smatrati zaprimljenima pet dana nakon predaje u poštanskom uredu. Ostvarivanje prava potrošača, podnošenje prigovora i alternativno rješavanje sporova
Članak 11.
Ako Potrošač smatra da mu je u poslovnom odnosu s Vjerovnikom povrijeđeno neko njegovo pravo, da se Vjerovnik ne pridržava ovih Općih uvjeta ili zakonskih odredbi kojima se uređuje zaštita potrošača, sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača (Narodne Novine 19/22), ovlašten je najkasnije u roku od 30 (trideset) dana od navedenog događaja, dostaviti Prodavatelju pisani prigovor na poslovnu adresu EASY ASSET MANAGEMENT d.o.o., Vjekoslava Spinčića 3/2, 51410 Opatija, kao i u poslovnim prostorijama/trgovinama ili elektroničkom poštom na adresu: info@kredis.hr .
Kako bi podnositelju prigovora sukladno članku 10. stavak 6. Zakona o zaštiti potrošača potvrdili primitak pisanog prigovora, a zatim i na isti odgovorili, podnositelj prigovora obvezan je navesti točne podatke za primitak istog. Odgovor na prigovor bit će dostavljen u pisanom obliku u zakonskom roku od 15 dana od dana primitka prigovora. U svim sporovima koji nastanu u vezi primjene odredaba ugovora, općih uvjeta ili mjerodavnih propisa može se podnijeti prijedlog za mirenje Sudu časti pri Hrvatskoj gospodarskoj komori ili bilo kojem centru za mirenje u Republici Hrvatskoj odnosno podnijeti prijedlog za alternativno rješavanje domaćih i prekograničnih potrošačkih sporova u skladu sa zakonom kojim se uređuje alternativno rješavanje potrošačkih sporova.
Završne i prijelazne odredbe
Članak 12.
Na odnose, međusobna prava i obveze Potrošača i Vjerovnika primjenjuje se materijalno pravo Republike Hrvatske. Za rješavanje mogućih sporova proizašlih iz odnosa Potrošača i Vjerovnika, u vezi s ovim Općim uvjetima ili u vezi s njihovim provođenjem, isključivo su nadležni hrvatski sudovi. Mjesto ugovaranja i mjesto izvršenja usluge Vjerovnika je Republika Hrvatska.
Službeni jezik za sklapanje Ugovora o omogućavanju plaćanja kupljenog investicijskog zlata u obrocima je hrvatski jezik. Vjerovnik otklanja svaku odgovornost za sporna pitanja koja bi eventualno mogla proizaći iz razloga što Potrošač nije pročitao OUP. Vjerovnik zadržava u bilo kojem trenutku izmijeniti i dopuniti ove OUP uslijed promjena zakonskih, regulatornih, tržišnih uvjeta i/ili promjena parametara proizvoda i usluga. Postupak izmjene i dopune OUP bit će sljedeći: Vjerovnik će obavijestiti Potrošače o izmjenama i dopunama najmanje 15 dana prije stupanja na snagu predmetnih izmjena i dopuna. Izmjene i dopune stupaju na snagu 15 dana od obavijesti. Potrošač će imati pravo otkazati korištenje Vjerovnikovih usluga u navedenom roku od 15 dana ako zbog izmjena i dopuna OUP korištenje usluge postane nepovoljnije za Potrošača. Ako Potrošač otkaže Ugovor s trenutnim učinkom putem pisane obavijesti prije datuma stupanja na snagu izmjena i dopuna, svi iznosi plativi Vjerovniku dospijevaju i ovršni su. U slučaju neispunjenja obveze od strane Potrošača, Vjerovnik će biti ovlašten naplatiti zatezne kamate.
Ovi OUP predviđaju iznimke u ispunjavanju obveza Ugovorne strane tijekom razdoblja više sile, pod uvjetom da je predmetna Ugovorna strana:
(a) obavijestila drugu Ugovornu stranu o postojanju takve više sile,
(b) čini sve što je u njenoj moći kako bi ispunila obveze u skladu s odredbama Ugovora bez obzira na postojanje više sile
(c) ispunjava svoje obveze u navedenom roku nakon što je događaj više sile prestao postojati.
Radi izbjegavanja svake dvojbe, viša sila obustavlja obvezu neke Ugovorne strane isključivo ako je ispunjenje istih od strane te Ugovorne strane nemoguće te ni u kojem slučaju ne oslobađa predmetnu Ugovornu stranu od obveze ispunjenja drugih obveza u skladu s odredbama Ugovora. Pod višom silom podrazumijeva se događaj koji je nepredvidiv i izvan kontrole Ugovornih strana, npr. štrajk, zakonsko ograničenje određeno od strane vlade ili nadležnog tijela EU, ustanak, prirodne katastrofe ili slične okolnosti koje dovode do nemogućnosti ispunjavanja obveza temeljem Ugovora, ali ne uključuje prekid radnog odnosa ili druge uvjete koji utječu na sposobnost Potrošača da izvrši svoju obvezu spram Vjerovnika. Vjerovnik će imati pravo prenijeti svoja prava i obveze u vezi s Ugovorom na treću osobu bez suglasnosti Potrošača, pod uvjetom da je Potrošač obaviješten o takvom prijenosu. Ugovor se sklapa na odreðeno vrijeme odnosno do datuma otplate Ukupnog iznosa za plaćanje od strane Potrošača u cijelosti.
Potrošač je upoznat s time da je prilikom korištenja usluga Vjerovnika dužan provjeriti u tom trenutku važeće OUP. Ništavost ili neprovedivost neke odredbe ovih Uvjeta ne utječe na valjanost i provedivost ostalih odredaba i Uvjeta u cijelosti. Ovi Opći uvjeti dostupni su u Poslovnicama i na internetskoj stranici Vjerovnika. Korisnik ove OUP može spremiti u PDF formatu ili može zatražiti putem e-maila ili telefonski dostavu istih elektroničkim putem ili zemaljskom poštom.
EASY ASSET MANAGEMENT d. o. o. Opatija
Etički kodeks
Etički kodeks
Etički kodeks utvrđuje načine postupanja poslovnih subjekata u svrhu pouzdanog i transparentnog uvođenja eura u Republici Hrvatskoj, s ciljem stvaranja povjerenja i sigurnog okruženja za potrošače.
Etički kodeks namijenjen je svakom poslovnom subjektu u nefinancijskom i financijskom sektoru, koji radi u Republici Hrvatskoj i posluje u izravnom odnosu s potrošačima.
S danom pristupanja Etičkom kodeksu, poslovni subjekt stječe pravo na postavljanje vizualne identi-fikacijske oznake te prihvaća i jamči provedbu načela Etičkog kodeksa:
1. postupak uvođenja eura neće se zloupotrijebiti za neopravdano povećanje cijena roba i usluga unatoč tome što se cijene formiraju na temelju ponude i potražnje na slobodnom tržištu;
2. preračunavanje cijena i drugih novčanih iskaza vrijednosti te zaokruživanje istih obavljat će se isključivo po fiksnom tečaju konverzije u njegovom punom brojčanom iznosu te u skladu s matematičkim pravilima zaokruživanja;
3. na prodajnim mjestima i mjestima pružanja usluga odnosno na internetskim stranicama, dvojno će se iskazati cijene i drugi novčani iskazi vrijednosti za sve robe i usluge u kuni i u euru u razdoblju dvojnog iskazivanja cijena, od 5. rujna 2022. do 31. prosinca 2023.;
4. prilikom provođenja promotivnih i marketinških aktivnosti prikazivat će se dvojno iskazane cijene i drugi novčani iskazi vrijednosti uvijek prikazujući i fiksni tečaj konverzije;
5. fiksni tečaj konverzije bit će istaknut na računima, u prodajnom prostoru, mjestu pružanja usluga odnosno na internetskim stranicama na jasan, čitljiv, vidljiv i lako uočljiv način s ciljem što jednostavnijeg preračunavanja i usporedbe cijena i drugih novčanih iskaza vrijednosti za potrošače;
6. radnici poslovnog subjekta bit će pravodobno informirani i osposobljeni vezano uz postupak uvođenja eura kako bi potrošačima na što transparentniji način objasnili pravila o preračunavanju i zaokruživanju cijena i drugih novčanih iskaza vrijednosti te dvojnom iskazivanju u okviru svoje djelatnosti;
7. u razdoblju dvojnog optjecaja posebna pažnja posvetit će se pravilnom i jasnom preračunavanju ostatka iznosa koji se mora vratiti potrošaču u eurima.
Vizualna identifikacijska oznaka - logotip i slogan, bit će postavljena na prodajna mjesta i mjesta pružanja usluga odnosno na internetske stranice, uključujući postavljanje vizualne identifikacijske
oznake i prilikom provođenja promotivnih i marketinških aktivnosti.
Prestanak obveze primjene Etičkog kodeksa nastupa s danom 31.12.2023., ili s danom oduzimanja prava na isticanje vizualne identifikacijske oznake, ili s danom prestanka postojanja pravne osobnosti.
Popis aktivnih poslovnih subjekata koji su pristupili Etičkom kodeksu bit će javno dostupan na službenoj internetskoj stranici uvođenja eura www.euro.hr.
SVAKI CENT SE BROJI, SVAKA KUNA SE RAČUNA
Obavijest o fiksnom tečaju
Sukladno članku 44. stavak (3) Zakona o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj (Narodne Novine 57/2022., 88/2022, trgovačko društvo EASY ASSET MANAGEMENT d.o.o. Vjekoslava Spinčića 3/2, 51410 Opatija, OIB: 69737008965, dana 04. rujna 2022 godine daje sljedeću
OBAVIJEST
o fiksnom tečaju konverzije kune u euro
1,00 EUR = 7,53450 HRK
Iskazane cijene u eurima (EUR) su informativnog karaktera.
Sva plaćanja do 31.12.2022. godine vrše se isključivo u hrvatskoj nacionalnoj valuti (KN).
Općenita obavijest o uvođenju eura kao službene valute plaćanja u Republici Hrvatskoj
Poštovani,
budući da euro postaje službena valuta u Republici Hrvatskoj, želimo vas obavijestiti o najbitnijim promjenama koje se odnose na vaše poslovanje s EASY ASSET MANAGEMENT d.o.o. Opatija (dalje: EAM). O ovim vas promjenama informiramo na temelju članka 61. stavcima 1. i 2. Zakona o uvođenju eura kao službene valute u Republici Hrvatskoj („Narodne novine“ broj 57/2022) (dalje: Zakon) i Odluke o sadržaju obavijesti o bitnim elementima preračunavanja.
Datum uvođenja eura kao nacionalne valute
Na dan 1.1.2023. godine euro postaje službena valuta u Republici Hrvatskoj.
Načelo neprekidnosti pravnih instrumenata
Uvođenje eura kao službene valute ne utječe na valjanost postojećih ugovora i pravnih instrumenata u kojima se navodi kunska valuta.
Etički kodeks
EAM je potpisnik Etičkog kodeksa koji garantira najviše etičke standarde u procesu uvođenja eura.

Pravila preračunavanja
Svi kunski iznosi transakcija napravljeni do 31.12.2022., a s dospijećem plaćanja nakon 1.1.2023. te iznosi na otplatnim planovima, i u ostalim evidencijama u kunama, preračunat će se 1.1.2023. u eure, i to bez naknade, po fiksnom tečaju konverzije prema pravilima preračunavanja i zaokruživanja iz članka 14. Zakona.
Fiksni tečaj konverzije iznosi 7,53450 HRK za 1,00 EUR.
Preračunavanje se provodi primjenom punoga brojčanog iznosa fiksnog tečaja konverzije te zaokruživanjem dobivenog iznosa u skladu s matematičkim pravilima zaokruživanja, pri čemu se dobiveni rezultat zaokružuje sukladno pravilima za preračunavanje i zaokruživanje iz članaka 4. i 5. Uredbe (EZ) br. 1103/97, i to na dvije decimale, a na temelju treće decimale. Pri preračunavanju iz prethodnog stavka, sukladno pravilima za preračunavanje i zaokruživanje iz članaka 4. i 5. Uredbe (EZ) br. 1103/97, primjenjuje se sljedeće matematičko pravilo zaokruživanja:
- ako je treća decimala manja od pet, druga decimala ostaje nepromijenjena
- ako je treća decimala jednaka ili veća od pet, druga decimala povećava se za jedan.
Primjer preračunavanja i zaokruživanja:
Iznos u kunama | Fiksni tečaj konverzije | Iznos u eurima prije zaokruživanja | Iznos u eurima nakon zaokruživanja |
25,00 HRK | 7,53450 | 3,31807021 EUR | 3,32 EUR |
10,55 HRK | 7,53450 | 1,40022563 EUR | 1,40 EUR |
Dvojno iskazivanje
EAM dvojno iskazuje bitne informacije vezane uz korištenje EAM usluga. Od 5.9.2022. do 31.12.2023. ćete vidjeti dva iznosa (dvojno iskazivanje) — jedan iznos će biti u kunama, a drugi u eurima. Dvojno iskazani iznosi, koji nisu u službenoj valuti, su informativnog karaktera.
Bitnim informacijama iz prethodnog stavka smatraju se sljedeće cijene i drugi novčani iskazi
vrijednosti:
- ukupan iznos kupoprodajne cijene i iznos mjesečnog obroka u ugovoru, otplatnom planu, obrascu informacija kojim se potrošaču daju informacije prije sklapanja ugovora o omogućavanju plaćanja kupljenog investicijskog zlata u obrocima u kunama koji je odobren ili se nudi prije dana uvođenja eura.
Dvojni optjecaj gotovog novca
Od 1. siječnja 2023. godine stupit će na snagu razdoblje dvojnog optjecaja eura i kuna, koje će trajati zaključno do 14. siječnja do kraja dana. U tom će se razdoblju moći gotovinski plaćati robe i usluge objema valutama.
Temeljna načela uvođenja eura
U postupku uvođenja eura primjenjuju se načelo zaštite potrošača, načelo zabrane neopravdanog povećanja cijena, načelo neprekidnosti pravnih instrumenata, načelo
učinkovitosti i ekonomičnosti te načelo transparentnosti i informiranosti.
Individualna obavijest
U prvoj polovici prosinca 2022. godine, u skladu sa Zakonom, poslat ćemo vam e-mailom ili poštom individualnu obavijest o preračunavanju vaših nedospjelih obveza u eure.
Za sva dodatna pitanja možete nas kontaktirati putem e-pošte na info@kredis.hr ili posjetite Vama najbližu EAM poslovnicu.
S poštovanjem
EASY ASSET MANAGEMENT d.o.o.