Naknada za kašnjenje leta
Kako temperature rastu, sve češće razmišljamo o bijegu u neku daleku egzotičnu zemlju — ili zašto ne na otok… Naravno, u takvim je slučajevima putovanje avionom najlakši i najbrži način da stignemo do konačnog odredišta.
Već ste na aerodromu i čekate poziv za ukrcaj, no umjesto toga stiže obavijest da je vaš let odgođen i da će poletjeti kasnije od planiranog.
Ponekad je kašnjenje minimalno, no ako je riječ o kašnjenju duljem od 2 sata, putnici imaju određena prava.
U Kredis-u želimo s vama podijeliti korisne informacije:
Ako vaš let kasni više od 2 sata na polasku, imate pravo na skrb koju pruža zrakoplovna kompanija, a koja uključuje:
- Besplatna pića i obroke, primjereno duljini čekanja;
- Besplatan smještaj u hotelu ako je potreban noćenje, ili ako je potreban dodatni boravak izvan prvotnog plana putovanja;
- Prijevoz između zračne luke i smještaja (hotela ili drugog mjesta) mora biti organiziran i plaćen od strane zrakoplovne kompanije;
- Dvije besplatne telefonske komunikacije – pozivi, telex, faks ili e-mail poruke.
Ako vaš let stigne na krajnje odredište s kašnjenjem od 3 sata ili više, imate pravo na istu naknadu kao i u slučaju otkazanog leta. Ovo pravo na naknadu vrijedi za sve kašnjenja, osim ako zrakoplovna kompanija može dokazati da je kašnjenje uzrokovano izvanrednim okolnostima.
Kada nemate pravo na naknadu, čak i ako je let odgođen?
Uredba (EZ) 261/2004 predviđa da putnici nemaju pravo na naknadu kada je kašnjenje uzrokovano izvanrednim okolnostima koje se nisu mogle izbjeći, čak i ako su poduzete sve razumne mjere.
Takve okolnosti uključuju, na primjer, političku nestabilnost, vremenske uvjete koji onemogućuju sigurno letenje, sigurnosne rizike, neočekivane tehničke kvarove na zrakoplovu i štrajkove koji utječu na rad zrakoplovne kompanije.
U Kredis-u vam želimo miran let prema vašem odredištu iz snova i nadamo se da neće biti nikakvih kašnjenja. No ako ih ipak bude – sada znate svoja prava i možete ih iskoristiti na pravilan način!
Ove informacije ne predstavljaju pravni savjet niti pravno mišljenje vezano uz konkretan slučaj, osobu ili predmet, niti imaju namjeru biti sveobuhvatne. Za konkretna pitanja i pravnu pomoć, obratite se odvjetniku ili javnom bilježniku.